Malatya Valiliği
Malatya Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Malatya Valiliği
Malatya Valiliği

YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI

03 Kasım 2021
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI
YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI

         4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuatı uyarınca Yapı Denetim Kuruluşları ve Laboratuvarlarının yetkilileri, denetim elemanları ve teknik personeli ile Müdürlüğümüzün Toplantı salonunda bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi. İl Müdür Yardımcısı Ömer UZUNOĞLU, Yapı Denetim Şube Müdürü Emin TURSUN ve Yapı Denetim Şubesi personeli Elektrik Müh. Atilla MERAL, Makina Müh. Serpil DENİZHAN, Elektrik Müh. Birsen KAPLAN, Makina Müh. Saim DOĞAN konuşmacı olarak katıldılar. Toplantıda şimdiye kadar yapılmış olan uygulamalar ele alınıp analizler yapılarak bundan sonraki uygulamalarda daha iyi, kaliteli, etkin, zamanında, verimli denetimlerin ve diğer uygulamaların elde edilmesi için çözümler sunuldu. Katılımcılar tarafından yöneltilen sorular Yapı denetim Şube Müdürlüğü Personellerince cevaplandırıldı.
       Toplantıda, aşağıda maddeler  halinde belirlenen hususlar dile getirildi.

        YDK ve LABORATUVAR FİRMALARI İLE BİGİLENDİRME TOPLANTISI

  1. Dilekçe eklerinin eksik verilmesi : dilekçe eki belgelerin bazı YDK ve Laboratuvar firmalarınca eksik verilmesi ve işlerin son güne bırakılarak işlerinin acilen sonuçlandırılmasının istenilmesi.
  2. Firmaların işlerinde ciddi davranması, görevlerini aksatmaması, denetim yapılan yapıda zamanında bulunması, şantiye defteri ve tutanaklarda eksiklik bulunmaması, Ani denetimlere karşı hazırlıklı olunması, denetim elemanlarının denetimde hazır bulunması.
  3. Dekont açıklama Bölümü :Denetçilerin, YDK ve laboratuvar firmalarının  vize, belge ,adres değişikliği vb. işlemlerde Müdürlüğümüz ayniyat biriminde banka numarası alımı sırasında; açıklama bölümüne hangi işlem için ödeme yapılacağı ve izin belge numarası ayniyat personeline yazdırılacak. (örnek : 20221 bel. Nolu Yapı denetim izin belgesi vize ücreti) Daha sonra bankadan en az 2(iki) adet dekont alınacak ve dekont bilgileri bankada kontrol edilecek. Açıklama bölümüne boşluk dahil 40 karakter sığmaktadır. Dekont yazan Müdürlük personeli diğer nüsha fatura edilecek.
  4. Teminat : yapı denetim uygulama yönetmeliği eklerine birebir uyacak, harf kelime değişmeyecek kesin teminat ibaresi olmayacak. Bankalarda yazım sırasında bilgiler kontrol edilecek.
  5. YİBF fesih İşlemi :Tüm YİBF fesih işlemlerinde Yapı Denetim uygulama yönetmeliğinin 23. Maddesinin (5) fıkrasına göre bildirimler Yapı sahibi, çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne ve İlgili İdaresine dağıtımlı olarak noterden yapılacak.
  6. YİBF fesih işlemi : 29.12.2018 tarihi ve sonrasında sözleşmeye bağlanmış  YİBF fesih işlemlerinde, Yapı Denetim uygulama yönetmeliğinin 21. Maddesinin (3) fıkrasının alt bendlerinden hangisine uygun olduğu belirtilecek. Bu madde fıkra ve bendi İlgili İdare ve Noter ihbarnamesinde de olacak.
  7. yapı kullanma izin belgesi olmadan Yapıya taşınma :’’(5) Tamamlanan yapı, yapı kullanma izni belgesi düzenlenmeksizin kullanıma açılamaz.’’ Yapı sahibi sorumlu. Yön.  8. Md. (5)fıkra
  8. Yapıda aykırılık varsa : Yapı Denetim uygulama yönetmeliğinin 5. Maddesinin (4) fıkrasının  l) alt bendinde ‘’Yukarıda açıklanan görevlerin yapılması sırasında ruhsata ve eklerine aykırı imalat belirlendiğinde, yapının o anki durumunu fotoğrafla tespit eder, ilgili idareye de dağıtımı yapılan bir yazı ile yapının müteahhidini iadeli taahhütlü posta yoluyla yazılı olarak uyarır ve aykırılığın giderilmesi için süre verir. Bu süre zarfında yapı müteahhidine bildirilen eksikliklerin giderilmemesi durumunda, süre bitimini takip eden üç iş günü içinde iadeli taahhütlü posta yoluyla ilgili idareye bildirimde bulunur.’’
  9. Denetim elemanı görevden ayrılırsa : Yapı Denetim uygulama yönetmeliğinin 16. Maddesinin (6) fıkrasının Vefat, hastalık, izin, istifa ve benzeri nedenlerle denetçi mimar, denetçi mühendis ve yardımcı kontrol elemanlarından birinin yapı ile ilişkisinin kesilmesi hâlinde, yapı denetim kuruluşunca yapının ilişik kesme anındaki durumunu belirleyen ek-20’de gösterilen form-18’e uygun seviye tespit tutanağı tanzim edilir; ayrılan denetçi mimar, denetçi mühendis ve yardımcı kontrol elemanının yerine görev yapacak, kuruluş bünyesinde bulunan aynı statüdeki personel altı işgünü içinde geçici olarak görevlendirilir. Seviye tespit tutanağı geçici personel görevlendirmeye ilişkin dilekçe ekinde ilgili idaresine gönderilir. Bu tarihten itibaren yeni görevlendirme yapılıncaya kadar geçen süre içinde yapı ile ilgili her türlü sorumluluk geçici olarak görevlendirilen personele aittir. Yapı denetim kuruluşunca ilgili personelin görevinden ayrılmasını takip eden (Değişik ibare:RG-30/5/2019-30789) otuz gün içinde görevlendirilen aynı statüdeki yeni personel için yapının göreve başlama anındaki durumunu gösteren ek-20’de gösterilen form-18’e uygun seviye tespit tutanağı düzenlenerek durum ilgili idareye ve görev yaptıkları ilde bulunan İl Yapı Denetim Komisyonuna bildirilir. genel teftiş raporu 14.06.2021 tarihli ve 1047386 say yazı yapı iş gen müd yazısı
  10. Yapı denetim kuruluşundaki değişiklikler (adres değişikliği, büro donanım vb) bildirim süresi :(7) (Değişik:RG-8/7/2019-30825 Mükerrer) Kuruluşun durumu ile ilgili olarak yukarıda sayılan bilgi ve belgelerden herhangi birinde değişiklik olması hâlinde, kuruluş değişiklikleri en geç on beş gün içinde Merkez Yapı Denetim Komisyonuna bildirir. Yön.  12. Md. (7)fıkra
  11. Yapı denetim ünvan değ, hisse değ, yetkili değ, tebligat adres değ. süresi ;(2) (Değişik:RG-22/8/2015-29453) Yapı denetim kuruluşu, kuruluşun hisselerinin devri ile yetkilisi, tebligat adresi ve benzeri bilgilerin değişmesi hâlinde, bu değişikliklere dair bilgileri en geç bir ay içerisinde yazılı olarak Merkez Yapı Denetim Komisyonuna bildirmek zorundadır. (Ek cümle:RG-21/3/2020-31075) Aksi durumun tespit edilmesi halinde, değişikliğe ilişkin bilgi ve belgeler sunuluncaya kadar, yapı denetim kuruluşunun denetim sorumluluğu altında bulunan mevcut yapılara ilişkin bilgi formları üzerinde işlem yapması engellenir ve uhdesindeki denetim işlerinin devamına ve yeni denetim işi üstlenmesine izin verilmez. Yön.  10. Md. (2)fıkra
  12. YDK vize süresi süresinde yapılması : Yapı Denetim uygulama yönetmeliğinin   12. Md. (2)fıkrasına göre süresinde yapılması
  13. Laboratuvar izin belgesi vize süresinde yapılması:(2) Laboratuvar, her sözleşme dönemi sonunda almış olduğu belgelerin yıllık vizelerini, vize tarihinde veya bu tarihten önceki on gün içerisinde yaptırmak ve her yıl Bakanlıkça belirlenen vize ücretini ödemekle mükelleftir. Yapı malzemeleri yön 13. (2) fıkra
  14. Laboratuvar izin belgesi vize süresinde yapılması genel teftiş raporu 14.06.2021 tarihli ve 1047386 say yazı yapı iş gen müd yazısının ilgi d) sinde kayıtlı 23.08.2017 tarihli ve 21368 sayılı yap işl gen müd. Yazısında : lab vize süresinin dolmasına 2(iki) ay kala vizeye esas ara denetim tamamlanacak.
  15. Laboratuvar adres değişikliği taşınma :Laboratuvar, faaliyette bulunduğu adresten başka bir adrese taşınacağını taşınmadan en az on beş gün önce İl Yapı Denetim Komisyonuna bildirir ve yerinde yapılan değerlendirme neticesinde tutanakla laboratuvar izin belgesi askıya alınır ve bilahare İl Yapı Denetim Komisyonunca karara bağlanarak yazılı olarak laboratuvara bildirilir. Laboratuvarın taşınmasını müteakip yeni adresine ilişkin; Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi sureti, laboratuvarın ölçülendirilmiş yerleşim krokisi, taşınmaya bağlı kalibrasyon gerektiren cihaz ve ekipmanlara ait kalibrasyon sertifika örnekleri ile İl Yapı Denetim Komisyonuna başvurması halinde laboratuvarın yazılı başvuru tarihini takip eden on gün içerisinde Değerlendirme Heyeti görevlendirilir. Heyetin yapacağı değerlendirme sonucunun olumlu olması halinde İl Yapı Denetim Komisyonunca alınacak karara istinaden laboratuvarın yeni adresindeki faaliyetine tekrar izin verilerek laboratuvar izin belgesi askıdan indirilir.Yapı malzeml yön md30. (4) fıkra
  16. Laboratuvar denetçisi izine ayrılırsa :(5) Denetçisi izne ayrılacak olan laboratuvar, izne ayrılacak olan denetçinin yerine, görev alacak laboratuvar denetçisini bir ay önceden İl Yapı Denetim Komisyonuna yazılı olarak bildirir. Son bir yıl içinde denetlenmiş olmak kaydı ile aynı ilde faaliyet gösteren laboratuvarların denetçileri, izne ayrılan denetçinin yerine izin süresince İl Yapı Denetim Komisyonu tarafından inceleme yapılmaksızın kapsam listesinde yer alan muayene ve deneyler için doğrudan yetkilendirilir. Yapı malzeml yön md 11. (5) fıkra ayrıca genel teftiş raporu 14.06.2021 tarihli ve 1047386 say yazı yapı iş gen müd.
  17. Laboratuvar vize ve ara denetiminde düzeltici faaliyet(DÖF) yapılıp yapılmadığı kontrol edilip değerlendirme raporuna yazılacak genel teftiş raporu 14.06.2021 tarihli ve 1047386 say yazı yapı iş gen müd yazısı. TS EN ISO/IEC  17025 standardına göre müşteri taleplerine açıklık kazandırmak ve yapılan işle ilgili laboratuvar performansını izlemeleri ,için, diğer müşterilere karşı gizli kalmak kaydıyla müşterilerden olumlu olumsuz geri besleme bilgilerini anketler yardımıyla alır ölçer ve ölçümler sürekli kılınır. Bu bilgiler yönetim sistemini, deney faaliyetlerini ve müşteri hizmetlerini iyileştirmek için analiz edilir. Şikayetlerin, incelemelerin ve laboratuvar tarafından yapılan düzeltici faaliyetlerin tamamı kayıt altına alınır. Uygun olmayan bir iş gerçekleştiğinde veya politika ve prosedürlerden sapmalar tespit ettiğinde ; uygunsuzluklar ve nedenlerini gidermek için yürütülecek faaliyetleri düzeltici faaliyet prosedürü (DÖF) kapsamında işlem başlatılması gerekmekte olup, bu kapsamda laboratuvarın bu gibi işlemleri yapıp yapmadığı Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerince vize ve ara denetimde kontrol edilecektir.
  18. Kalite El Kitabi :TS EN ISO/IEC  17025 standardına göre kalite el kitabi ve ekler 01.01.2022 ye kadar güncellenecek.
  19. Tüm Laboratuvar işlemleri(vize, adres değ, denetçi değ, deney kapsam değ vb.) Yapı işleri genel müdürlüğünün 23.08.2017 tarihli ve 21368 sayılı yazısına göre yapılacaktır
  20. Laboratuvar firmalarının idari müeyyideye maruz kalmaması için : 4708 sayılı kanunun 8. Maddesini (10) fıkrasının ve alt bentlerinin çıktı alınarak tüm çalışanlara tebliğ edilmesi
  21. Aylık bilgilendirme çizelgeleri :(4) Denetçi mimar ve denetçi mühendislerin sorumlulukları altındaki işlerden bilgi sahibi olmaları konusunda, yapı denetim kuruluşu gereken tedbirleri alır. Bu maksatla aylık bilgilendirme çizelgeleri hazırlanarak ilgili personele imza karşılığında tebliğ edilir. Yön.  16. Md. (4)fıkra
  22. YKE aylık rapor :(5) (Değişik:RG-29/12/2018-30640)(4) Denetçi mimar ve denetçi mühendisler, sorumlulukları altında bulunan işler için aynı işte görevli olan yardımcı kontrol elemanlarını uygun şekilde görevlendirmek ve sevk ve idare etmekle yükümlüdür. Denetçi mimar ve denetçi mühendisler, sevk ve idaresi altında bulunan yardımcı kontrol elemanlarına sorumlulukları altındaki işler ile ilgili düzenli olarak aylık raporlar hazırlatarak yapı denetim kuruluşuna sunarlar.yön 16. Md. (5)fıkra
  23. Tutanaklar : yön 6. Mad.
  24. Şantiye defteri : ğ) Şantiyede yapılan denetim sonuçlarının işlendiği ve şantiye şefi tarafından şantiyede muhafaza edilen, ek-10’da gösterilen form-8’e uygun yapı denetleme defterini takip eder. Yön.  5. Md. (4)fıkra ğ bendi
Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır